بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟

مفهوم بازاریابی در دنیای امروز در حال تغییر است. چون قبلاً بازاریابی به معنای رفتن مغازه به مغازه بود و شرح اینکه کالا موردنظر چگونه است.

اما امروزه ما با مفهوم دیجیتال مارکتینگ روبرو هستیم و باید خودمان را با این روش معرفی کنیم. قسمتی از دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوایی را تشکیل می‌دهد.

شما هرچقدر طراح خوبی باشید ولی نتوانید بازاریابی درست از طراحی سایت در اصفهان که کردید داشته باشید فروش چشمگیری هم نخواهید داشت.

بازاریابی محتوا توصیه اکید بروی محتوا دارد. محتوایی که شما منتشر می‌کنید باید ویژگی‌هایی باشد که برای کاربر مناسب باشد.

حال به سراغ ویژگی‌های یک محتوای خوب می‌رویم تا شما اطلاعات کافی را دست بیاورید و تولید محتوای خوبی داشته باشید.

 

ویژگی اول: جامع

محتوا باید جامع باشد، یعنی اینکه موضوع اشاره شده به‌صورت کامل برای کاربر توضیح داده شود. چون برای کاربر اهمیت دارد که شما مباحثی را چگونه توضیح می‌دهید. پوشش هر مطلب باید به‌گونه‌ای باشد که کاربر احساس بی‌نیازی از سایر منابع کند.

ویژگی دوم: روان بودن

محتوای شما روان باید باشد. اگر از ترجمه استفاده می‌کنید همان گونه منتشر نکنید. چون برای کاربر اهمیت دارد مقاله شما روان است یا نه چون می‌خواهد از آن محتوا استفاده کند. پس توصیه می‌کنیم پس از ترجمه یک‌بار دیگر مقاله را بازنویسی کنید و ایرادات نگارشی آن را اصلاح کنید.

ویژگی سوم: ساده بودن

ساده بودن محتوا اهمیت دارد. شما باید سعی کنید از کلمات ساده و درست استفاده کنید تا کاربران بتوانند از متن نکات ارزشمند را دریافت کنند.

بازاریابی محتوا فقط به متن منتشر شده از سوی شما نیست. شما باید مقاله یا محتوا تهیه شده را در شبکه‌های اجتماعی را منتشر کنید تا کاربران آن شبکه‌ها هم بتوانند استفاده کنند.

در بازاریابی محتوایی به سئو باید دقت داشته باشید. چرا که وقتی شما در صفحه 10 گوگل هستید مقاله شما خواننده‌ای ندارد. پس دیگران نمی‌توانند از مقاله تهیه شده شما استفاده کنند.

اهمیت سئو در جایی مشخص می‌شود که محتوای آماده شده را سایر کاربران استقبال خواهند کرد و ممکن است که دیگران در سایت‌های خودشان استفاده کنند. پس از سئو سایت خود غافل نشوید و توجه ویژه داشته باشید.

در مورد بازاریابی محتوایی باید توجه کنید که باید در 4 مرحله انجام شود تا محتوای تهیه شده بتواند برای شما درآمدزایی کند.

مرحله اول: آگاهی

شما باید بدانید سایت شما به چه چیزهایی نیاز دارد. پس نیازسنجی اهمیت بالایی دارد. ببینید مثل این است که کاربر به صندلی نیاز و شما نباید در مورد میز محتوا آماده کنید پس نیاز کاربر اهمیت بالایی دارد.

مرحله دوم: پژوهش

وقتی نیازسنجی شد حال وقت پژوهش روی مطلب کار شده می‌باشد. شما باید در پژوهش‌ها به نیازها توجه کنید و از نکات جانبی پژوهش هم به‌راحتی عبور نکنید.

پژوهش باید دقیق و جامع باشد تا در صورت تولید محتوا به‌صورت جامع و گسترده مقاله را تهیه کنید و مورد تأیید کاربران قرار بگیرد.

مرحله سوم: توجه کاربر

بعد از تهیه محتوا و انتشار آن کاربران سعی می‌کنند با جستجوی گسترده نیاز خود را برطرف کند شما باید بهترین و جامع‌ترین محتوا در اختیار کاربر بدهید و در ضمن سعی کنید که توجه کاربر را جلب کنید چون تا وقتی کاربر توجه ای نداشته باشد اثر خاص ندارد.

مرحله چهارم: خرید

شما زمانی که توجه کاربر را کسب کردید در این زمان است که شما می‌توانید فروش داشته باشید. پس شما در آخرین قدم باید به فروش فکر کنید.

در اینجا سعی شد آموزش کوتاه ولی به طور خلاصه در مورد بازاریابی محتوایی چیست؟ ارائه بدهیم. به امید اینکه استفاده کنید.

 

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید